6 Ocak 2012 Cuma
Drama çocukların hem yaşayarak hem yaratıcılıklarını ortaya katarak anlatılanları hissederek keyif alarak yaptıkları son derece faydalı etkinliklerdir. kendileri de dramadan son derece keyif aldıkları için severek katılıyorlar. keyifli bir drama örneği: BUZDAN HEYKELLER :)


Amaç ve Kazanımlar
DA
A4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
K7: Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
A5: Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
K3: Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
K4: Dinlediklerini özetler.
K 5: inlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.



BUZDAN HEYKELLER
Öğretmen çocuklara; ‘’ Şimdi size müzik açacağım ve bir hikâye anlatacağım. Hikâyemizin ismi: Buzdan Heykeller. Bu hikâyede geçen olayları canlandıracağız. Müzik kapandığında hepimiz buzdan heykeller olacağız.’’ diyerek müziği başlatır. Çocuklara ‘’Bir adada yaşayan çocuklar dans etmeyi çok severmiş. O kadar çok severlermiş ki durmadan, yaz, kış demeden sürekli dans ederlermiş. Bir gün havalar soğumuş, rüzgâr esmeye başlamış. Sonra daha da soğumuş… Çocukların önce elleri, sonra kolları, ayakları, gövdeleri ve en son başları donmuş. Her biri birer buzdan heykel olmuşlar.’’ Öğretmen bu sırada müziği kapatır. Çocukların arasında bir süre dolaştıktan sonra müziği tekrar açar: ‘’ Sonra havalar yavaş yavaş ısınmaya başlar. Çocukların önce elleri, sonra kolları, bacakları, gövdeleri ve başları çözülür. Çocuklar çılgınca dans etmeye devam ederler. ‘’ der. Etkinlik sonunda öğretmenle birlikte değerlendirme yapılır.

0 yorum:

Yorum Gönder

About Me

gizem yazıcı orhan
Profilimin tamamını görüntüle
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popular Posts

İzleyiciler

Blogger news

Blogroll

About

Blogger templates